Kuinka onnistua markkinointibudjetin laatimisessa?

Opi, laadi ja esitä markkinointibudjetti, jonka avulla sinä nostat oman ja brändisi arvon uudelle tasolla.

Katso kurssin hinnat

Sano hyvästi säälittävän epärealistisille markkinointibudjeteille. Ikuisesti.

Markkinoijille, jotka ovat kyllästyneet Mitä jää jäljelle -budjetteihin.

Budjetointiosaaminen on markkinoijalle erittäin hyödyllinen ja arvokas taito. Budjetointiosaamisen ansiosta markkinoinnin ja sinun arvostus kasvavat. Verkkovalmennus on tehty erityisesti markkinointijohtajille, -päälliköille, -suunnittelijoille sekä brand managereille, jotka tuskailevat naurettavan pienten ja epärealisten budjettien kanssa, tuskailevat budjetointiin liittyvän laadukkaan tiedon puutetta, haluavat investoida omaan osaamiseensa ja laittaa tämän osa-alueen nyt kuntoon.

Markkinointibudjetti kerralla kuntoon

Verkkovalmennus sisältää todistetusti toimivaksi osoitetun  budjetointiprosessin askel askeleelta:

  1. mistä lähteä liikenteeseen,
  2. miten strategiassa asetettuihin tavoitteisiin perustuvat laskelmat konkreettisesti tehdään,
  3. miten markkinointitoimistot kuuluvat kokonaisuuteen ja
  4. miten valmis markkinointibudjetti esitetään niin, että se tekee halutun vaikutuksen.

Kaikki tarvittava yhdessä napakassa verkkovalmennuksessa.

Verkkovalmennuksessa opit laatimaan strategiasta ponnistavan markkinointibudjetin maailman parhaiden brändien opeilla seuraavalle 12 kuukaudelle. Sinulla ei tarvitse olla kymmenien miljoonien budjetti: voit hyödyntää silti täysin samat parhaat opit.

Markkinointibudjetti B2B ja B2C yritykselle

Verkkovalmennuksessa käydään läpi markkinointibudjetin laatiminen yritykselle (B2B ja B2C) yhdelle brändille kalenterivuodeksi. Näet konkreettisesti miten markkinoinnin tavoitteet ja mittarit nivotaan yhteen. Miten budjetti kannattaa jakaa brändin ja taktisen mainonnan välillä B2B ja B2C yrityksissä, ja erityisesti miksi uusimman tiedon mukaan näin kannattaa tehdä. Valmennuksen aikana näet runsaasti esimerkkejä.

Toimiston briiffaus ja budjetointi

Markkinointibudjetti kannattaa laatia yhteistyössä markkinointitoimistojen kanssa. Miten ja missä vaiheessa se tehdään, mitä tietoa toimistot tarvitsevat ja mistä lopulta tunnistat parhaan toimiston? Verkkovalmennuksessa saat vastaukset kaikkeen tähän.

Verkkovalmennuksessa laaditaan markkinointibudjetti esimerkkinä toimivalle PK-yritykselle alusta loppuun saakka.

Katso verkkovalmennuksen hinnat

Hei, olen Tero Puranen.

Minun tehtävänä on auttaa sinua onnistumaan budjetoinnista. Sitä varten olen hakenut laadukasta oppia ja tietoa (mm. Melbourne Business School), ja teen viikottain konsultointeja strategiaan ja brändeihin liittyen. Haluan olla rakentamassa upeita brändejä ja tarinoita. Budjetointi on yksi osa sitä. Tervetuloa matkaani!

Verkkovalmennuksen sisältö

Näin laadit markkinointibudjetin- rakenne ja moduulien sisällöt avattuna.

Tervetuloa Näin laadit markkinointibudjetin -verkkovalmennuksen pariin. Tässä moduulissa esittelen lyhyesti valmennuksen sisällön ja itseni.

Tässä moduulissa käydään läpi kriittiset lähtötiedot, mitkä tarvitaan jotta voit onnistua tekemään realistisen ja oikeasti toimivan budjetoinnin.

Tämä moduuli on kurssin ydintä: miten kaikki kiertyy yhteen? Avaan tavoitteiden ja budjetin välistä suhdetta ja mitkä kaksi strategian kohtaa ovat kriittiset onnistuneen budjetoinnin kannalta. Sisältää mm. valmiin Excel-pohjan.

Parhaat budjetit tehdään yhteistyössä toimistojen kanssa. Avaan tässä moduulissa miten se tehdään, missä vaiheessa ja mitä tietoa siihen liittyy.

Tässä moduulissa yhdistämme kaiken kerätyn tiedon ja laskelmat yhteen. Mitä tietoa tiivistys sisältää, miksi juuri ne ja missä järjestyksessä. Moduulin päätteeksi markkinointibudjettimme on valmis.

Miten budjetti kannattaa esittää eteenpäin?

Tämä kriittinen, mutta usein unohdettu osa-alue käydään huolellisesti läpi tämän moduulin aikana. Markkinoinnin ammattilaiset eivät lähetä markkinointibudjettia sähköpostilla eteenpäin toivoen sen hyväksymistä. Se kannattaa esitellä ja avata huolellisesti. Suosittu aihe livevalmennuksissa.

Haluan että saisit joulubonuksen. Esitän usein johdolle markkinoinnille joulubonusta ja kerron tässä viimeisessä moduulissa miten olen tehnyt sen onnistuneesti.

Helppokäyttöinen kurssikirjasto

Suomenkielinen ja erittäin helppokäyttöinen kurssikirjasto. Käytä tietokoneella, tabletilla tai puhelimella.

Verkkovalmennuksen hinta

Minkä arvoista tämä osaaminen on tulevina vuosina sinulle?

Kertamaksu

289 €

Sisältää alv 24 %

Budjetoinnin perusteet

Markkinointistrategia ja budjetointi

Budjetointiprosessi

Budjetin esittäminen johtoryhmälle

Valmis pohja

6 kk käyttöoikeus

SIIRRY KASSALLE

Maksu neljässä erässä

97 € / kk

Sisältää alv 24 %

Budjetoinnin perusteet

Markkinointistrategia ja budjetointi

Budjetointiprosessi

Budjetin esittäminen johtoryhmälle

Valmis pohja

6 kk käyttöoikeus

SIIRRY KASSALLE

Maksutavat

Voit maksaa verkkovalmennuksen kätevästi yleisimmillä maksukorteilla.

Usein kysytyt kysymykset

Verkkovalmennuksessa käydään läpi ja opetetaan sekä B2B että B2C yrityksen markkinointibudjetin laatiminen.

Kokemusteni ja näkemäni perusteella budjetointikoulutusten taso on kirjava. Myös esitetyn markkinointibudjetin perusteet ovat usein hataralla pohjalla. Olen yritysvalmennuksissa ja konsultoinneissa törmännyt lukuisia kertoja tilanteeseen, jossa markkinoinnin ei edes anneta laatia budjettia: markkinointi saa rippeet mitä muilta osastoilta jää jäljelle. Tämän verkkovalmennuksen ainut tavoite on auttaa sinua laatimaan ja esittämään realistinen budjetti joka johtaa haluttuihin tuloksiin. Siksi uskallan väittää että verkkovalmennuksesta on sinulle hyötyä aikaisemmista opinnoista huolimatta.

Verkkovalmennuksen käyttöoikeus on maksuhetkestä kuusi kuukautta eteenpäin.

Jos yrityksenne ja brändinne on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen ja kasvuvauhtiin, ettekä halua kiihdyttää kasvua markkinointiviestinnän keinoin, ei tälle verkkovalmennukselle ole tarvetta. Pärjäätte varmasti nykyisillä tiedoilla.

Close

50% Valmiina

Kirjoita nimesi, sähköpostiosoitteesi ja tittelisi alla oleviin kenttiin.